Vi har debutert i D-spor!

I dag har Harly og jeg debutert i D-spor i Kvam, første gang for oss begge to! 🙂 Vi begynte med spor, og vi trakk 4. og siste spor – maks uflaks for meg som hater å vente 😛                              Sporet ble lagt, i et noe kupert og krevende terreng, så var det bare å vente på tur.

Sporstarten var veldig rolig og fin til Harly å være, men så etter ca 50-60 m kom det kjente kaoset. Jeg valgte da å kalle Harly tilbake til meg å sette han på sporet igjen der hvor hann jopbbet kontrollert før han ble hektisk. Godt valg! Resten av sporet gikk så bra som et halvtimes spor kan bli. Plukket og leverte samtlige pinner, og jobbet ivrig og selvstendig. Flink gutt! –  9 på sporet 🙂                                                                                            Deretter kjørte vi til en skole hvor resten av øvelsene skulle gåes – lydighet og budføringen.

  • Lineføring 9,5 – går litt langt frem, ploger innimellom
  • Gå foran i line 0 – den sto vi over, har aldri trent på den 😛
  • Dekk under marsj 9,5 – husker ikke hva trekken var for
  • Innkalling 9 – bremser ned i trav før innkomst
  • Apportering 9 – samme som på innkallingen tror jeg
  • Hopp over hinder 10 – det hinderet var kjempehøyt gitt! 😛
  • Budføring 0 – Harly løp ut ca halve distansen også stoppet han opp og så litt forvirret på  figurant og meg. Ikke så overraskende, vi har ikke fått trent nok på denne rett og slett 🙂
  • Fellesdekk 10 – Måtte taes på nytt da en hund reiste seg og gikk bort til Harly. Harly var flink og lå lenge, reiste seg først når eieren kom for å ta vekk hunden sin. Noen minutters pause så ble det ny fellesdekk. På tross over at jeg fikk den store skjelven over meg og ikke helt visste om jeg hadde beina med meg så lå Harly veldig fint. Kontant neddekk og ingen vingling i bakparten. Dyktig! 😀

Totalt: 264 poeng, opprykk til C og nr 1! 😀

Dette innlegget ble publisert i Konkurranse, spor. Bokmerk permalenken.

20 svar til Vi har debutert i D-spor!

  1. Mikkel sier:

    Grattis!!!! 😀

  2. Michelle sier:

    Gratulerer så mye 😀

  3. Carina sier:

    Gratulerer så masse, Monica! Dere er kjempeflinke! 😀

  4. Lisa sier:

    Grattis!! 🙂

  5. TonjeM sier:

    Å dere er så flinke, er det ingenting dere ikke kan gjøre mon tro?

  6. Maria sier:

    Gratulerer!! Så gøy! 😀

  7. Vala sier:

    Må jo gratulerer her også!! Gratulerer 🙂

  8. Marianne Andersen sier:

    Så Knallbra ! Gøy å lese i bloggen din 🙂 Gratulerer !!!! 😀

  9. Gratulerer så mye !!!!

  10. Lisa sier:

    Gratulerer!!:D

Legg igjen en kommentar